Studijski program | Poslovna ekonomija | |||
Izborno područje (modul) | svi moduli | |||
Vrsta i nivo studija | osnovne strukovne studije/studije prvog stepena | |||
Naziv predmeta | Engleski jezik za ekonomiste 2 | |||
Broj ESPB | 4 | Status predmeta (obavezni/izborni) | Obavezni | |
Uslov | ||||
Cilj predmeta | Razvijanje svih jezičkih veština (čitanje, pisanje, govor i slušanje) na B1 nivou Zajedničkog evropskog okvira za jezike. Obnavljanje i proširivanje već postojećih znanja studenata o strukturama i funkcijama engleskog jezika. Proširivanje leksike opšteg jezika i usvajanje leksike poslovnog jezika neophodne za komunikaciju u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama. Usvajanje stručne terminologije tipične za ekonomsku struku i poslovanje. Razvijanje socijalnih kompetencija studenata. | |||
Ishod predmeta | Nakon uspešno savladanog predmeta student će moći da: – Govor: inicira i održi kontakt sa sagovornikom, postavi pitanja, pruži informacije, uputstva, savete i izrazi mišljenje u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama, koristeći opštu leksiku i jednostavniju terminologiju engleskog jezika u oblasti ekonomije i poslovanja. – Slušanje: adekvatno interpretira vokabular i fraze koje se koriste u svakodnevnim životnim i poslovnim situacijama ekonomske struke; adekvatno reaguje na uobičajena pitanja i odgovore u vezi sa svakodnevim poslovnim temama i situacijama, kao i uputstva, savete, zahteve i mišljenja izražena jednostavnijim jezičkim strukturama i frazama. – Čitanje: adekvatno interpretira i koristi informacije iz pitanja, obaveštenja, zahteva, uputstava, saveta i stavova izraženih jednostavnijim jezičkim strukturama i frazama u pisanoj formi; koristi informacije iz tekstova u kojima preovlađuju visokofrekventne strukture i fraze u vezi sa svakodnevnim i poslovnim situacijama i ekonomskim pitanjima. – Pisanje: koristi jednostavnije strukture i fraze da bi ostvario jednostavniju poslovnu korespondenciju (pismo, e-mail) i izrazio svoje mišljenje u pisanoj formi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Teorijska nastava | 1. Tematika i terminologija: Profil i prezentacija kompanije; Aktivnosti i odgovornosti na radnom mestu; Poslovna putovanja i sastanci; Telefonski razgovori; Vrste putovanja i turističke destinacije; Planiranje i dogovori; Poljoprivrena proizvodnja i ruralni razvoj; Trendovi. 2. Gramatičke strukture: present and past tenses; comparison of adjectives and adverbs; future forms; modal verbs for advice and polite requests; the passive voice. 3. Poslovna korespondencija (poslovno pismo, imejl). | |||
Praktična nastava (vežbe, DON, studijski istraživa-čki rad) | 1. Uvežbavanje gramatičkih struktura, vokabulara i funkcija engleskog jezika kroz četiri jezičke veštine (govor, slušanje, čitanje i pisanje) na B1 nivou Zajedničkog evropskog okvira za jezike. 2. Simuliranje svakodnevnih i poslovnih situacija kroz rad u paru ili grupi – ugovaranje sastanaka, telefonski razgovori, poslovni sastanci (vođenje sastanka i učestvovanje). 3. Prezentacija kompanije i njenih aktivnosti, prezentacija poslovanja preduzeća (grafikoni). 4. Studije slučaja: Organizacija međunarodne konferencije: biranje najbolje lokacije; Biranje najboljeg kandidata za radno mesto menadžera prodaje. | |||
Literatura | ||||
1 | Glišović, G. (2011): Business English 1. Visoka poslovna škola strukovnih studija Valjevo. Valjevo. | |||
2 | Harding, K. (2005): Going International – English for Tourism, Student’s Book. Oxford University Press. | |||
3 | Landa, M. (2007): Privredno poslovni rečnik. Građevinska knjiga. Beograd. | |||
4 | Veličkov, Lj. (2001): Poljoprivredni rečnik. Privredni pregled. Beograd. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Metode izvođenja nastave | Aktivno učešće studenata na predavanjima i vežbama, rad u malim grupama sa akcentom na komunikativnom pristupu učenju stranog jezika, igre po ulogama, simulacije, primena Interneta u nastavi. Od studenata se očekuje da redovno prisustvuju nastavi i da budu pripremljeni za čas. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | 60 | Završni ispit | 40 | |
aktivnost u toku predavanja | 10 | pismeni ispit | 40 | |
praktična nastava | usmeni ispit | |||
kolokvijumi | 50 | |||
seminari | ||||
Način provere znanja mogu biti različiti navedeno u tabeli su samo neke opcije: (pismeni ispiti, usmeni ispt, prezentacija projekta, seminari itd…… |